simningen är det som hjälper

I helgen ska jag simma:
Gren 5: 200 fr
Gren 13: 100 br
Gren 22: 50 br
Gren 39: 100 fr
Gren 48: 200 br
Gren 58: 400 fr

jag känner hur nervositeten närmar sig, men jag är riktigt spänd på att se hur det går.
vissa saker har jag aldrig ens simmat i en 50bassäng, så det blir kul :)
allt blir ännu roligare, och ännu mer taggande när jag har chans att kvala till DM. tänk vad kul :)
vi åker till huvudstaden redan på fredag efter skolan, där vi sedan ska sova i deras klubbstuga. det blir najs :p
det är nära till simhallen, eriksdalsbadet också, så det är najs. den enda gången jag har varit där är när jag har tittat på simproffsen, typ alshammar, frölander, igelström, thorpe och de där förebilderna. min största förebild inom simningen är emma igelström eftersom att hon är så grym på bröstsim. vilket även jag älskar. det är min simsätt nummer 1. mitt simsätt nummer 2 är frisim, för där känner jag att jag kan komma långt.
simma är det bästa träningssättet, tränarna är bäst, och klubben och gruppen är grym!

det här inlägget dedikerar jag till simningen och mina tränare som verkligen pushar mig, och verkligen hjälper mig. monica har hjälpt mig grymt mycket, med sina ord och sin träning. tack för allt.
simningen gör min vardag enklare, jag kan simma bort allt som är jobbigt, tråkigt eller bara allmänt segt. flera gånger har jag simmat bort ilska och ångest. och det hjälper verkligen. inte alla gånger kanske, men de allra flesta. nu glömde jag bort vad jag skulle skriva, men kan avsluta med att simningen gör min vardag så otroligt bra!



/linda

Kommentarer
Postat av: nissepisse :)

stämmer så klockrent, TACK MONICA :D

2010-05-26 @ 14:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0